Hoppa till sidinnehåll

Nyheter inom kategori "Skolreformer"

Visar sida 27 av 35

Nyhetskategorier

Blunda inte för betydelsen av antalet elever

2013-05-27
Eftersom det saknas nationella riktlinjer för hur många elever det är rimligt att en lärare bör undervisa, och eftersom skillnaderna är stora mellan olika skolor när det gäller hur många elever lärare verkligen undervisar, så riskerar reformens goda intentioner att komma på skam, skriver Daniel Sandin, gymnasielärare, i en debattartikel.
Nyhetskategorier

Effekter av skolpolitiska reformer tar tid

2013-05-02
Det tar tid innan det kan förväntas uppstå mätbara effekter på studieresultaten i grundskolan till följd av de reformer och andra åtgärder som genomförts sedan 2007. För att avsedda effekter ska uppstå behöver staten nu vara uthållig och fortsatt stödja implementeringen av reformerna. Det konstaterar den särskilda utredaren Per Thullberg som i dag överlämnat delbetänkandet.…
126272835