Hoppa till sidinnehåll

Nyheter inom kategori "Rapport (pdf)"

Visar sida 9 av 164

Skolan går inte i repris - Så påverkas undervisningen och arbetsmiljön av extra anpassningar och särskilt stöd

14 mars
Rapporten visar att elever som är i behov av särskilt stöd inte får det och att det leder till negativakonsekvenser både för dessa elever och för deras klasskamrater i form av minskad studiero, försämrad undervisning och i förlängningen lägre kunskapsnivåer för elevgruppen som helhet. (pdf)

Arbetet mot hedersrelaterat våld och förtryck - Fördjupad granskning

21 februari
Syftet med granskningen är att bedöma om arbetsmarknads- och socialnämndens verksamhet avseende arbetet mot hedersrelaterat våld och förtryck gällande barn är ändamålsenligt. Syftet är också att bedöma om förskolenämndens arbete är ändamålsenligt för att uppmärksamma de barn som lever under hedersrelaterat våld och förtryck. (pdf)

Professionellt lärande för likvärdig och inkluderande utbildning

14 februari
Den här rapporten är en sammanfattning och bearbetning av det europeiska projektet Teacher Professional Learning for Inclusion, TPL4I. Projektet visar framgångsfaktorer för lärares och pedagogers lärande inom inkluderande undervisning, utifrån internationell praktik och aktuell forskning. (pdf)
18910164