This Spotlight Report for Sweden focuses on the integration of immigrant and refugee students in education, a policy area which has been prominent on the political agenda with the large number of newcomers that have come to Sweden since 2015. (pdf)
Did you ever wonder whether education has a role to play in preparing our societies for an age of artificial intelligence? Or what the impact of climate change might be on our schools, families and communities? Trends Shaping Education examines major economic, political, social and technological trends affecting education. (pdf)
The OECD has identified four priority areas for Sweden for closing the gap between immigrant and native students: (1) Facilitating the access of immigrants to school choice, (2) Building teaching capacity, (3) Providing language training and (4) Strengthening the management of diversity. The findings in this Spotlight Report are based on existing OECD work in…
Nu har resultaten från Skolenkäten för HT 2018 kommit. Höstens skolenkät har besvarats av 190 000 elever, föräldrar och lärare i 1 580 skolor i landet. Skolenkäten är en del av Skolinspektionens granskning av landets skolor. Enkäten används för att samla in synpunkter från elever, föräldrar och den pedagogiska personalen, som ett underlag inför bedömningen…
För sjunde året i rad har Sveriges Skolledarförbund glädjen att presentera en unik lönestatistik för Sveriges viktigaste chefer, Du och din lön 2019. (pdf)
This Eurydice report investigates what top-level education authorities across Europe do to promote the integration of students from a migrant background into schools. (pdf)
Många små och krympande kommuner får allt svårare att klara av sitt välfärdsuppdrag, konstaterar de tre forskare som skrivit SNS Konjunkturrådsrapport 2019. De diskuterar därför reformer som kan underlätta för dessa kommuner att möta framtidens utmaningar. (pdf)
Hur har barns och ungas livsvillkor, levnadsvanor och hälsa utvecklats över tid? Vilka skillnader finns mellan flickor och pojkar samt mellan olika åldrar? Dessa frågor svarar vi på i denna rapport, som bygger på resultat från Skolbarns hälsovanor 2017/18. (pdf)