Hoppa till sidinnehåll

Nyheter inom kategori "Rapport (pdf)"

Visar sida 61 av 159

TALIS 2018 - En studie om lärares och rektorers arbete i grund- och gymnasieskolan Delrapport 1

2019-06-19
Denna rapport är den första av två delrapporter som redovisar resultat från TALIS 2018. Delrapporten fokuserar på svenska lärares och rektorers svar i förhållande till andra länder men täcker inte alla områden som redovisas i den internationella TALIS-rapporten. (pdf)

TALIS 2018 Results (Volume I) - Teachers and School Leaders as Lifelong Learners

2019-06-19
The OECD Teaching and Learning International Survey (TALIS) is the largest international survey asking teachers and school leaders about their working conditions and learning environments, and provides a barometer of the profession every five years. Results from the 2018 cycle explore and examine the various dimensions of teacher and school leader professionalism across education systems.…

Gymnasial yrkesutbildning på komvux, 1995–2015 - Kartläggning, utvärdering och jämförelse med arbetsmarknadsutbildningen

2019-06-14
Den här rapporten kartlägger och utvärderar gymnasiala yrkesutbildningar på komvux, 1995–2015, samt gör jämförelser med arbetsmarknadsutbildningen. Resultaten visar att sedan 2000 har 20 000 – 35 000 elever påbörjat en yrkesutbildning på komvux varje år. (pdf)

Teachers as Designers of Learning Environments - The Importance of Innovative Pedagogies

2019-06-05
Teachers as Designers of Learning Environments: The Importance of Innovative Pedagogies provides a snapshot of innovative pedagogies used in classrooms around the world. It sets the stage for educators and policy makers to innovate teaching by looking at what is currently taking place in schools as potential seeds for change. (pdf)
Nyhetskategorier

En ledande profession - Kärnan i vårt yrke

2019-06-03
Sveriges Skolledarförbund har länge arbetat för att stärka vår profession, bland annat genom att definiera det pedagogiska ledarskapet och att formulera vilka krav ett sådant förhållningssätt till ledarskap ställer på såväl lärarprofessionen som skolhuvudmannen. Nu tar vi nästa steg genom denna professionsdeklaration. Vi definierar själva kärnan i vårt uppdrag – vad rektor ska göra och…
1606162159