Hoppa till sidinnehåll

Nyheter inom kategori "Lärmiljö"

Visar sida 1 av 4

Grundskolors arbete för en tillgänglig lärmiljö för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar

13 januari
Rapport bygger på två enkätundersökningar till huvudmän respektive rektorer inom grundskolan som Skolverket har genomfört under våren 2024. Studiens syfte är att ge en nationell bild av huvudmäns och grundskoleenheters arbete för att erbjuda en tillgänglig lärmiljö för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar utifrån deras olika förutsättningar och behov. (pdf)

Relationer är grunden för en tillgänglig lärmiljö

2024-04-11
Förskoleklassen ska förbereda eleverna för grundskolan samtidigt som undervisningen ska ta tillvara deras nyfikenhet, kunskaper och intresse. Att stärka elevernas tilltro till sin förmåga att lära är viktigt för att göra undervisningen tillgänglig för alla, säger Terese Abrahamsson, lärare i förskoleklass på Brottkärrsskolan i Göteborg.
1 2 4