Hoppa till sidinnehåll

Nyheter inom kategori "Lärarprofessionen"

Visar sida 263 av 388

TALIS 2018 Results (Volume I) - Teachers and School Leaders as Lifelong Learners

2019-06-19
The OECD Teaching and Learning International Survey (TALIS) is the largest international survey asking teachers and school leaders about their working conditions and learning environments, and provides a barometer of the profession every five years. Results from the 2018 cycle explore and examine the various dimensions of teacher and school leader professionalism across education systems.…

”Den allvarliga lärarbristen kvar under överskådlig tid”

2019-06-12
Skolverkets satsning på stöd till obehöriga lärare kritiseras av LR och Lärarförbundet. Vi bedömer att deras farhåga om att synen på läraryrket riskerar att devalveras är överdriven. Lärarlegitimationsreformen har brett stöd. Medvetenheten om hur betydelsefullt det är med behöriga lärare är stor i Skolsverige, skriver Peter Fredriksson, Skolverket, i en replik.
1262263264388