Sveriges största organisation för Skolledare har valt en ny styrelse för de kommande fyra åren. En styrelse som efter kongressen utökades med 2 personer och nu totalt består av 13 personer.
Sveriges största organisation för Skolledare har valt en ny styrelse. Styrelsen utökades med 2 personer denna period och flera nya intressanta namn dök upp. En av de nya ledamöterna heter Frida Eriksson, förskolechef från Enköping.
Skolledarna har valt sina nya ledande företrädare. Ann-Charlotte Gavelin Rydman fortsätter som ordförande medan många nya namn tar plats i den utökade styrelsen.
Lärarförbundet Skolledare är Sveriges största organisation för skolledare med 6 600 arbetande chefer i skolor och förskolor. Under gårdagens Skolledarmöte valdes Ann-Charlotte Gavelin Rydman som ordförande för de nästkommande fyra åren.
I dagarna landar sista numret av Lärarfackligt i brevlådorna. Nu satsar förbundet på att utveckla de digitala kanalerna. Johan Tufvesson, enhetschef på avdelningen för marknad, kommunikation och journalistik, berättar mer.
På torsdag inleds Skolledarmötet i Lärarnas hus, Stockholm. Skolledarmötet är Lärarförbundet Skolledares högsta beslutande organ. Till Skolledarmötet kommer 75 valda ombud från hela landet samt representanter som sitter i Lärarförbundet Skolledares styrelse i dag.
Lunds nya barn- och skolförvaltning bildades den 1 januari i år, men först vid kommande årsskifte träder den nya organisationen i kraft. Flera fackförbund upplever en oro bland sina medlemmar kring hur tjänster ska tillsättas, och är kritiska till att processen har dragit ut på tiden.
”Hon tog fighten för journalistiken”. Så inledde Utgivarna sin nominering när Annica Grimlund, tidigare chef för Lärarförbundets tidningar, fick Mommapriset i fredags.
Skolan saknade ombud sedan en tid. Då tog de på sig uppdraget – tillsammans. ”Fyra öron hör mer än två. Dessutom kan vi alltid bolla med varandra”, säger Sara Holmgren och Jonas Nilsson, Lärarförbundets arbetsplatsombud på Slottsstadens skola i Malmö.
Facken hjälper arbetsgivarna att ändra ords betydelse genom att lyfta det positiva. Jag tror att det är helt fel strategi. Vi behöver vara tydliga med att skolan har problem, inte utmaningar, skriver krönikören Marcus Larsson.