The British Academy was asked by the Government Office for Science to produce an independent review on the long-term societal impacts of COVID-19. This report outlines the evidence across a range of areas, building upon a series of expert reviews, engagement, synthesis and analysis across the research community in the Social Sciences, Humanities and the…
In the first of a series of in-depth briefings looking at the impact of the coronavirus crisis on social mobility, the Trust’s Carl Cullinane and Rebecca Montacute examine the views of both teachers and parents since school closed. (pdf)
By mid-March 2021 more than three-quarters of fourth- and eighth-grade students (76%) were being offered the chance to attend public schools open at least some of the time for face-to-face lessons. But just a fraction of those students attended in-person instruction. The remaining 24% of grade 4 and grade 8 students were in schools that…
Liberalerna driver nu frågan – om att elever ska kunna få betalt för att läsa upp sina betyg i sommar – i en rad skånska kommuner. Förslaget har dock redan fått hård kritik i Staffanstorp.
Regeringen vill kompensera för de stängda skolorna som tvingat elever till distansundervisning under pandemin. Nya miljoner skjuts till för att kunskapstappet ska tas igen. Samtidigt ska kommunerna tillföras 180 miljoner kronor för att skapa fler sommarjobb för unga.
Skolan får ytterligare 350 miljoner kronor i vårändringsbudgeten för att hantera pandemin. Totalt otillräckligt – tio miljarder hade varit mer rimligt, anser Lärarnas Riksförbund.
350 miljoner extra räcker inte – det behövs miljardbelopp för att hantera kunskapsbortfallet i skolan under pandemin, anser både Lärarförbundet och Lärarnas riksförbund.