Hoppa till sidinnehåll
Debatt

”Praktiknära forskning – en evig fråga?”

Publicerad:2020-12-17
Uppdaterad:2023-08-31
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander
Praktiknära forskning handlar inte bara om elevers lärande och undervisning utan inbegriper även övriga praktiker som ledarskap, lärares kompetensutveckling, forskning och utvärdering. Det räcker inte att enbart förändra en av dessa praktiker då praktikerna hänger samman och på verkar och påverkas av varandra. För att praktiknära forskning ska leda till förändring behöver lärares medverkan organiseras på lokal nivå, skriver Karin Rönnerma , professor em. vid Göteborgs universitet.
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj 2025

Högläsning i förskolan

I den här kursen med kursledare Ann S. Pihlgren får du handfast information om hur högläsningsstunderna kan bli så språkutvecklande som möjligt, och ett viktigt nav som förskolans undervisning kan kretsa runt. Flexibel start, kursintyg ingår och tillgång till kursen i sex månader. Pris 749 kr ex. moms!
Läs mer och boka
Fsk
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev