Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

What makes teachers stay? A cross-sectional exploration of the individual and contextual factors associated with teacher retention in Sweden.

Publicerad:2022-05-16
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

This cross-sectional study aimed to identify individual and contextual factors associated with Swedish teachers’ intention to remain in the profession. A sample of 5903 elementary-year teachers completed a questionnaire between 2004 and 2011 assessing their health and perception of individual and contextual factors at work. The findings showed that teachers’ intention to remain in the profession is mainly explained by individual factors, predominantly by teachers’ perceived health state, work motivation and collegial support. The main implication is the importance of teachers’ perceived health state for their intention to remain, underscoring the importance of a health promoting work environment in schools.

Författare: Jeffrey Casely-Hayford, Christina Björklund, Gunnar Bergström, Per Lindqvist och Lydia Kwak

What makes teachers stay? A cross-sectional exploration of the individual and contextual factors associated with teacher retention in Sweden

Teaching and Teacher Education Volume 113, May 2022

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev