Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Using iPads for the social communication and emotional regulation of autistic pupils: an exploration of key stakeholders’ perspectives and practices

Publicerad: 2023-02-21
Uppdaterad: 2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent: Susanne Sawander

Little research has focused on the implementation of iPad practices in real contexts and the identification of relevant challenges and enablers. This work explored practices relating to using iPads for autistic pupils’ social communication (SC) and emotional regulation (ER) based on key stakeholders’ perspectives. It employed two case studies undertaken in two primary schools located in the United Kingdom’s West Midlands. The data were gathered by interviewing practitioners and parents and analyzing the schools’ computing policies. The outcomes varied from iPads being used as multimodal learning tools, to teachers focusing on SC and ER, and parents mainly on recreation and ER. The findings were evaluated using Abbott’s concept of e-inclusion (2007), considering the impact of the relationship between technology, individuals and context on iPad use in situ. Issues are highlighted around pedagogy and teaching methods, offering insights into what drives teachers to make decisions regarding technology use.

Författare: Alexia AchtypiKaren K. Guldberg och Despina Papoudi

Using iPads for the social communication and emotional regulation of autistic pupils: an exploration of key stakeholders’ perspectives and practices

The British Journal of Special Education

 

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Juridik

Välkommen till Skolportens konferens för dig som undervisar i juridik! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg för att utvecklas i din yrkesroll. Delta på plats 29 april eller via webben 6–27 maj.
Läs mer och boka
Gy–Vux
29 apr
Digital temaföreläsning

Fysisk aktivitet och motorik i förskolan

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om fysisk aktivitet och motorik i förskolan. Från och med juli 2025 kommer skrivelserna om fysisk aktivitet och rörelse i förskolans läroplan att stärkas. Ta del av en föreläsning som presenterar forskningen bakom beslutet, och utveckla din förståelse för fysisk aktivitet, rörelse och motorisk träning i förskolan. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk
12 maj – 16 jun