Hoppa till sidinnehåll
Internationellt

Understanding black academic attainment: Policy and discourse, educational aspirations and resistance

Publicerad:2013-03-28
Uppdaterad:2023-09-03
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman

This article is a contribution to the ongoing issue and debate concerning the performance of black children in British schools. The issue of under-performing black students is longstanding and persistent. There has been a lack of political will to rectify the matter. On the contrary, the inculcation of neo-liberal education policies with their emphasis on competition and choice is exacerbating existing inequalities. It is argued that an understanding of inequalities can be enhanced by intersectional analysis. The post-school experience of black students indicates a desire to transform their relative school failure through the use of wider community resources. A case study reveals the attempts of black students to move beyond their negative school experience. Critical social capital in the black community can foster a proactive approach in access to post-school education.

Författare: Cecile Wright

Understanding black academic attainment: Policy and discourse, educational aspirations and resistance

Education Inquiry, Volume 4, No. 1, March 2013

 

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Företagsekonomi

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i företagsekonomi! Konferensen berör bland annat: Gy25 – vad ändras och varför?, att undervisa i företagsekonomi med ett brett hållbarhetsperspektiv, att kommunicera hållbarhet, undervisning i entreprenörskap – hur och varför? Delta på plats i Stockholm 21 november eller via webbkonferensen 28 november–20 december! Sommarerbjudande: 15% rabatt på din bokning när du anger rabattkod SOMMAR i bokningsformuläret!
Läs mer & boka
Åk 7–Vux
21 nov
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer & boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev