Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

To make learning visible

Publicerad: 2009-09-09
Uppdaterad: 2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent: Ebba Reinolf

The overall purpose of this article is to make a contribution to current educational debate about learning by exploring theoretical and practical arguments for using Information and Communication Technologies and Multimedia in teaching and learning. The article focuses on epistemological, technological, and pedagogical dimensions and places emphasis on how ICT and multimedia can make different knowledge, skills and understanding visible in teaching and learning. It draws attention to different theories and conceptualizations of learning and uses some practical examples to illuminate how ICT and multimedia can make learning visible. In particular this paper presents two specific cases and illustrates ways in which students develop an ability to collect, organize, interpret and reflect on their own individual learning and practice and become more active and creative in the development of knowledge.

Författare: Eva Mårell-Olsson och Alison Hudson

To make learning visible: In what way can ICT and Multimedia contribute?

Tidskrift för lärarutbildning och forskning 3-4/2008

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Webbkonferens

Svenska som andraspråk

Välkommen till Skolportens webbfortbildning för dig som undervisar i svenska som andraspråk! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg till din undervisning. Se föreläsningarna när det passar dig mellan 13 okt och 3 nov.
Läs mer och boka
Åk F–Vux
13 okt – 3 nov
Digital temaföreläsning

När leken inte fungerar

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om när leken inte fungerar i förskolan. Hur stöttar vi bäst när leken avbryts, kraschar eller går i stå? Vi erbjuder rabatter för grupper. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk
19 maj – 23 jun