Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Time and the embodied other in education: A dimension of teachers’ everyday judgements of student learning

Publicerad:2021-11-08
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

The article explores ethical conceptualisations of time that take the existence of the embodied other in education into consideration. Kristeva’s time/memory paradox is discussed with regard to teachers’ everyday judgements in relation to student learning. In conclusion, learning as an unruptured endeavour is impossible when the time of the embodied Other is taken into account. In this sense, teachers need to be aware of: 1) the time gap between people, 2) the time gap between the conscious and subconscious (time/timelessness), 3) the fact that teachers’ and students’ meaning-making is always tainted by past memory, 4) the ways in which the timelessness of the subconscious crashes into conscious meaning-making in the present and creates ruptures that affect the content of learning and the life conditions of Others, 5) how frozen time (shadow of time) can be used as a way of learning from ruptures, and 6) that processing time(s) is just as important as ‘progressing in it’.

Författare: Silvia Edling

Time and the embodied other in education: A dimension of teachers’ everyday judgements of student learning

International Journal of Ethics Education, Vol 6 Issue 2, Oct 2021

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev