Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

The why, what and how of deep learning: critical analysis and additional concerns

Publicerad:2023-05-23
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

The concept of deep learning has become a popular and well recognised term in contemporary educational literature and international political documents. Deep learning typically induces positive connotations and represents the learning strategy that educational institutions should adopt in order to assure a sustainable future in modern societies. However, a major challenge with deep learning is the fact that the concept is used in many different scientific fields with a variety of definitions, understandings and applications. Thus, there is an imbalance between the quantity of governing documents in education that endorse the use of deep learning as a main learning strategy and the amount of academic theory and research examining its definitional clarity and related unresolved questions. The aim of the present theoretical analysis is threefold. First, we examine the concept of deep learning in light of the three fundamental questions “why”, “what”, and “how” and make assessments concerning its status in contemporary literature. Second, we discuss the compatibility between the idea of deep learning and the concepts of educational inclusion and adapted instruction. Finally, we make several recommendations for future development and application of the term deep learning in educational contexts.

Författare: V. B Kovač, D. Ø Nome, A. R. Jensen och L. Lj. Skreland

The why, what and how of deep learning: critical analysis and additional concerns

Education Inquiry

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev