Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

The relation of play and learning empirically studied and conceptualised

Publicerad:2022-06-20
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

Play is considered an important aspect of Early Childhood Education and Care. However, the relationship between play and learning is often taken for granted both in research and praxis. In this article, we study our own research group’s empirical work over a 40-year period, and how we have used the concepts of play and learning. We observed that how the relation between play and learning has been conceptualised, have gone through changes during this period in a number of ways, in line with other research, influenced by policy, and theorised grounded in empirical studies towards what is called Developmental Pedagogy. Children’s perspectives and teacher’s sensitivity and responsiveness have been important features of the process of developing the preschool pedagogy in which play and learning are central. The relationship between play and learning are conceptualised differently, at the same time as the content (sometimes called curriculum in the English-speaking world) are equally important in the early as well as latest steps of this development in research.

Författare: Ingrid Pramling Samuelsson och Camilla Björklund

The relation of play and learning empirically studied and conceptualised

International Journal of Early Years Education

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj 2025
Digital temaföreläsning

Folk- och världsmusik

Skolportens digitala föreläsning för dig som är musiklärare i grundskolan! Titta när det passar dig mellan 10 februari och 17 mars. Förutom handfasta förslag på hur du kan undervisa om folk- och världsmusik får du med dig diskussionsfrågor inför samarbetet med kollegor, samt mängder av material att använda direkt i undervisningen.
Läs mer och boka
Åk 4–9
10 feb – 17 mar 2025
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev