Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

The relation of play and learning empirically studied and conceptualised

Publicerad:2022-06-20
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

Play is considered an important aspect of Early Childhood Education and Care. However, the relationship between play and learning is often taken for granted both in research and praxis. In this article, we study our own research group’s empirical work over a 40-year period, and how we have used the concepts of play and learning. We observed that how the relation between play and learning has been conceptualised, have gone through changes during this period in a number of ways, in line with other research, influenced by policy, and theorised grounded in empirical studies towards what is called Developmental Pedagogy. Children’s perspectives and teacher’s sensitivity and responsiveness have been important features of the process of developing the preschool pedagogy in which play and learning are central. The relationship between play and learning are conceptualised differently, at the same time as the content (sometimes called curriculum in the English-speaking world) are equally important in the early as well as latest steps of this development in research.

Författare: Ingrid Pramling Samuelsson och Camilla Björklund

The relation of play and learning empirically studied and conceptualised

International Journal of Early Years Education

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Företagsekonomi

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i företagsekonomi! Konferensen berör bland annat: Gy25 – vad ändras och varför?, att undervisa i företagsekonomi med ett brett hållbarhetsperspektiv, att kommunicera hållbarhet, undervisning i entreprenörskap – hur och varför? Delta på plats i Stockholm 21 november eller via webbkonferensen 28 november–20 december! Sommarerbjudande: 15% rabatt på din bokning när du anger rabattkod SOMMAR i bokningsformuläret!
Läs mer & boka
Åk 7–Vux
21 nov
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer & boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev