Hoppa till sidinnehåll
Internationellt

The (embodied) citizen – Exploring young people’s possibilities to engage in the wellbeing of others

Publicerad:2012-07-13
Uppdaterad:2023-09-03
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman

The intention with this article is to contribute to discussions regarding the role of education to combat different forms of violence towards others, such as discrimination, bullying, oppression and so forth. This is done by exploring the relationship between how young people describe their everyday responses to other people’s life circumstances and the image of a citizen who engages in other people’s wellbeing presented in the ICCS report. In interpreting the relationship between the report and the young peoples’ narratives, Kristeva’s understandings of politics and the political have been fruitful. The concepts direct attention to embodied moments that are not captured in politics while at the same time they convey a message about young people’s possibilities of promoting the wellbeing of others in the field of the political. Hence, Kristeva’s interpretation of the concepts provides a language that makes it possible to think and hence approach the educational desire to stimulate young people’s engagement in the wellbeing of others otherwise (not instead).

Författare: Silvia Edling

The (embodied) citizen – Exploring young people’s possibilities to engage in the wellbeing of others

Utbildning & Demokrati, Vol. 21, nr 1 2012

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj 2025
Digital temaföreläsning

Folk- och världsmusik

Skolportens digitala föreläsning för dig som är musiklärare i grundskolan! Titta när det passar dig mellan 10 februari och 17 mars. Förutom handfasta förslag på hur du kan undervisa om folk- och världsmusik får du med dig diskussionsfrågor inför samarbetet med kollegor, samt mängder av material att använda direkt i undervisningen.
Läs mer och boka
Åk 4–9
10 feb – 17 mar 2025
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev