Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Tekstmeldinger som norskfaglig potensial

Publicerad:2009-09-09
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

This article reflects upon SMS text messages as texts proper, and the role such texts may play in text and communication studies in the classroom. In early 2007, Norwegians exchanged three billion SMS text messages, a rich text corpus, and a noteworthy “out of school” text practice. This has to be considered when dealing with text in language education.

The qualitative analyses of these texts are based on both functional grammatical, text linguistic, pragmatic, and literary analytical tools. In addition, I shall open up a discussion on what may be a didactical potential in dealing with such texts in school.

The empirical material comprises SMS texts stored by friends, colleagues, children, other relatives, public text messages, and those on my own mobile phone. I shall refer to present research on this topic, mainly in the fields of sociology and social psychology, as a background for my own analyses, and as contributions to an ongoing and relevant discussion of modern text culture.

Författare: Harald M. Iversen

Tekstmeldinger som norskfaglig potensial

Human IT nummer 10.2

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj 2025
Digital temaföreläsning

Folk- och världsmusik

Skolportens digitala föreläsning för dig som är musiklärare i grundskolan! Titta när det passar dig mellan 10 februari och 17 mars. Förutom handfasta förslag på hur du kan undervisa om folk- och världsmusik får du med dig diskussionsfrågor inför samarbetet med kollegor, samt mängder av material att använda direkt i undervisningen.
Läs mer och boka
Åk 4–9
10 feb – 17 mar 2025
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev