Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Teaching early reading skills to non-vocal students with severe learning disabilities using Headsprout Early Reading

Publicerad:2023-03-01
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

Many students with learning disabilities find it difficult to acquire basic reading skills. This is even more of a challenge for students who are non-vocal. The purpose of the present study was to pilot the use of Headsprout Early Reading (HER), an online reading programme, with four non-vocal students with a severe learning disability (SLD), over the course of a nine-week period. Additional table-top activities were designed and implemented to augment the online instruction. None of the students completed the programme. Three students improved their early reading skills over the course of the intervention. Staff members indicated positive experiences of using HER, especially mentioning how motivated the students were to engage with the programme. HER for students with SLD requires one-to-one support and a longer implementation period to achieve completion; these have implications for resourcing in special schools. However, HER shows promise with non-vocal students with learning disabilities and evidence supports the need for larger-scale evaluation research.

Författare: Sian E. ThomasCorinna F. Grindle och Vaso Totsika

Teaching early reading skills to non-vocal students with severe learning disabilities using Headsprout Early Reading

The British Journal of Special Education (BJSE)

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Välkommen till Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari - 4 mars.
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev