Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Teaching early reading skills to non-vocal students with severe learning disabilities using Headsprout Early Reading

Publicerad:2023-03-01
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

Many students with learning disabilities find it difficult to acquire basic reading skills. This is even more of a challenge for students who are non-vocal. The purpose of the present study was to pilot the use of Headsprout Early Reading (HER), an online reading programme, with four non-vocal students with a severe learning disability (SLD), over the course of a nine-week period. Additional table-top activities were designed and implemented to augment the online instruction. None of the students completed the programme. Three students improved their early reading skills over the course of the intervention. Staff members indicated positive experiences of using HER, especially mentioning how motivated the students were to engage with the programme. HER for students with SLD requires one-to-one support and a longer implementation period to achieve completion; these have implications for resourcing in special schools. However, HER shows promise with non-vocal students with learning disabilities and evidence supports the need for larger-scale evaluation research.

Författare: Sian E. ThomasCorinna F. Grindle och Vaso Totsika

Teaching early reading skills to non-vocal students with severe learning disabilities using Headsprout Early Reading

The British Journal of Special Education (BJSE)

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj 2025
Digital temaföreläsning

Folk- och världsmusik

Skolportens digitala föreläsning för dig som är musiklärare i grundskolan! Titta när det passar dig mellan 10 februari och 17 mars. Förutom handfasta förslag på hur du kan undervisa om folk- och världsmusik får du med dig diskussionsfrågor inför samarbetet med kollegor, samt mängder av material att använda direkt i undervisningen.
Läs mer och boka
Åk 4–9
10 feb – 17 mar 2025
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev