Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Teachers Making Sense of Principals’ Leadership in Collaboration Within and Beyond School

Publicerad:2022-04-26
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

The purpose of the study is to create a deeper understanding of teachers’ sense-making of principals’ leadership in the context of collaboration within and beyond school. Data were collected over three years, from semi- structured individual and group interviews with teachers, as well as a part of a teacher questionnaire. A qualitative content analysis, guided by an institutional perspective on organizations and sense-making theory, was performed, and the analysis revealed that important sense-making was related to the leadership practices and the formal leader. The findings provide an elaborated illustration of how intentional efforts to collaborate and develop the schools in various collaboration beyond school may affect the normative, and cultural-cognitive aspects within schools.

Författare: Susanne Sahlin

Teachers Making Sense of Principals’ Leadership in Collaboration Within and Beyond School

Scandinavian Journal of Educational Research

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Företagsekonomi

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i företagsekonomi! Konferensen berör bland annat: Gy25 – vad ändras och varför?, att undervisa i företagsekonomi med ett brett hållbarhetsperspektiv, att kommunicera hållbarhet, undervisning i entreprenörskap – hur och varför? Delta på plats i Stockholm 21 november eller via webbkonferensen 28 november–20 december! Sommarerbjudande: 15% rabatt på din bokning när du anger rabattkod SOMMAR i bokningsformuläret!
Läs mer & boka
Åk 7–Vux
21 nov
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer & boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev