Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Teachers Making Sense of Principals’ Leadership in Collaboration Within and Beyond School

Publicerad: 2022-04-26
Uppdaterad: 2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent: Susanne Sawander

The purpose of the study is to create a deeper understanding of teachers’ sense-making of principals’ leadership in the context of collaboration within and beyond school. Data were collected over three years, from semi- structured individual and group interviews with teachers, as well as a part of a teacher questionnaire. A qualitative content analysis, guided by an institutional perspective on organizations and sense-making theory, was performed, and the analysis revealed that important sense-making was related to the leadership practices and the formal leader. The findings provide an elaborated illustration of how intentional efforts to collaborate and develop the schools in various collaboration beyond school may affect the normative, and cultural-cognitive aspects within schools.

Författare: Susanne Sahlin

Teachers Making Sense of Principals’ Leadership in Collaboration Within and Beyond School

Scandinavian Journal of Educational Research

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Svenska som andraspråk

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i svenska som andraspråk! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg till din undervisning. Delta på plats i Stockholm 2–3 oktober eller via webbkonferensen 13 oktober–3 november! Konferensen riktar sig till lärare i grundskolan och gymnasiet, och kan även vara av intresse för dig som arbetar inom vuxenutbildningen.
Läs mer och boka
Åk F–Vux
2–3 okt
Digital temaföreläsning

Skolsäkerhet och PDV

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om skolsäkerhet och hantering av pågående dödligt våld, med föreläsare Kim Norman. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
14 apr – 19 jun