Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Taming the Game

Publicerad:2009-09-09
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

Within recent childhood research, children are considered actors and interpreters of their everyday life, including the use of media. The research cited in this article builds on this perspective, and focuses on children’s experiences with computer gaming. As for computer games, analysts point towards the need to include the context of gaming, in addition to the different elements of the games, into gaming analysis. The article therefore elaborates on the importance of the gaming context, by applying a domestication research perspective. The article presents results from a qualitative research project on children and gaming. Different elements constituting gaming contexts were discussed with 11-year-olds to identify if and why some gaming experiences were considered scarier than others. The research project concludes that the social aspects of the gaming context in this sense are very important and appreciated. In addition, children actively manipulate elements of the gaming context to reduce the “fear factor”.

Författare: Ingrid Kjørstad

Taming the Game: Children’s Constructive Use of Social and Communicative Context When Playing Scary Computer Games

Human IT Nummer 10.1

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev