Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Taming the Game

Publicerad:2009-09-09
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

Within recent childhood research, children are considered actors and interpreters of their everyday life, including the use of media. The research cited in this article builds on this perspective, and focuses on children’s experiences with computer gaming. As for computer games, analysts point towards the need to include the context of gaming, in addition to the different elements of the games, into gaming analysis. The article therefore elaborates on the importance of the gaming context, by applying a domestication research perspective. The article presents results from a qualitative research project on children and gaming. Different elements constituting gaming contexts were discussed with 11-year-olds to identify if and why some gaming experiences were considered scarier than others. The research project concludes that the social aspects of the gaming context in this sense are very important and appreciated. In addition, children actively manipulate elements of the gaming context to reduce the “fear factor”.

Författare: Ingrid Kjørstad

Taming the Game: Children’s Constructive Use of Social and Communicative Context When Playing Scary Computer Games

Human IT Nummer 10.1

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj 2025
Digital temaföreläsning

Folk- och världsmusik

Skolportens digitala föreläsning för dig som är musiklärare i grundskolan! Titta när det passar dig mellan 10 februari och 17 mars. Förutom handfasta förslag på hur du kan undervisa om folk- och världsmusik får du med dig diskussionsfrågor inför samarbetet med kollegor, samt mängder av material att använda direkt i undervisningen.
Läs mer och boka
Åk 4–9
10 feb – 17 mar 2025
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev