Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Systematic Quality Development. A Demand at Odds with the Everyday Complexity of Teachers’ Work

Publicerad:2018-12-20
Uppdaterad:2023-09-03
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman

This article aims to analyse the conditions experienced by teachers and other school staff members in their work with systematic quality development within the everyday complexity of work at school. The method consists of research circles, a form of researcher-led discussion, together with teachers, principals and other school staff, held at the schools. The research circles are part of a research- and development programme concerning newly arrived pupils, in collaboration with an institute and a municipality in Sweden. The focus of the research circles is to identify areas in need of development, make tacit knowledge visible and promote knowledge development. During the course of the programme, a number of obstacles to development work arose, which led us to an analysis of the recurring problems and demands of systematic quality development. The analysis points to the different rhythms of fast-paced everyday work on the one hand, and slow-paced development work on the other. In conclusion, we emphasise the need for time for reflection, organisational structures that support development, and finally the need to develop competence in reflective practices regarding development, an addition to the competence in reflective practice on teaching, in which the staff are already skilled.

Författare: Ulrika Jepson Wigg, Mälardalens högskola, Eskilstuna.

Anna Ehrlin, Mälardalens högskola, Eskilstuna.

Systematic Quality Development. A Demand at Odds with the Everyday Complexity of Teachers’ Work

International Journal of Learning, Teaching and Educational Research Vol. 17, No. 11

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Företagsekonomi

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i företagsekonomi! Konferensen berör bland annat: Gy25 – vad ändras och varför?, att undervisa i företagsekonomi med ett brett hållbarhetsperspektiv, att kommunicera hållbarhet, undervisning i entreprenörskap – hur och varför? Delta på plats i Stockholm 21 november eller via webbkonferensen 28 november–20 december! Sommarerbjudande: 15% rabatt på din bokning när du anger rabattkod SOMMAR i bokningsformuläret!
Läs mer & boka
Åk 7–Vux
21 nov
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer & boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev