Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Student Participation and School Success

Publicerad:2010-06-10
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

The Swedish school law and curriculum states that students shall be participative in their work. They should work in a participative manner and the pedagogical idea is that influence and participation has multiple benefits for students’ development. In this article the relationship between student participation and school success is examined. By using a theoretically-based participation index eight schools were chosen for closer examination. Success was measured by school grades and the level of perceived bullying among students. Student participation seems to have beneficial effects on students’ academic and social development. In schools with a higher level of student participation the grades were higher and the level of perceived bullying among the students was lower than schools with a lower level of participation.

Författare: Björn Ahlström

Student Participation and School Success

Education Inquiry 2/2010

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj 2025
Digital temaföreläsning

Folk- och världsmusik

Skolportens digitala föreläsning för dig som är musiklärare i grundskolan! Titta när det passar dig mellan 10 februari och 17 mars. Förutom handfasta förslag på hur du kan undervisa om folk- och världsmusik får du med dig diskussionsfrågor inför samarbetet med kollegor, samt mängder av material att använda direkt i undervisningen.
Läs mer och boka
Åk 4–9
10 feb – 17 mar 2025
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev