Hoppa till sidinnehåll
Internationellt

Strengthening leadership skills through embodied learning in early childhood teacher education

Publicerad: 2023-03-30
Uppdaterad: 2023-09-03
John Miller
Skribent: John Miller

This research paper presents a qualitative, single case study based on empirical material collected during a course in microteaching in Norwegian Early Childhood Teacher Education. Our research question is: What leadership skills do students develop in Early Childhood Teacher Education through embodied learning with microteaching?

Författare: Grete Skjeggestad Meyer & Ingunn Reigstad

Strengthening leadership skills through embodied learning in early childhood teacher education

Nordisk barnehageforskning  Vol. 20, No. 1, 2023

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Webbkonferens

Svenska som andraspråk

Välkommen till Skolportens webbfortbildning för dig som undervisar i svenska som andraspråk! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg till din undervisning. Se föreläsningarna när det passar dig mellan 13 okt och 3 nov.
Läs mer och boka
Åk F–Vux
13 okt – 3 nov
Digital temaföreläsning

Fysisk aktivitet och motorik i förskolan

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om fysisk aktivitet och motorik i förskolan. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk
12 maj – 16 jun