Strengthening leadership skills through embodied learning in early childhood teacher education
This research paper presents a qualitative, single case study based on empirical material collected during a course in microteaching in Norwegian Early Childhood Teacher Education. Our research question is: What leadership skills do students develop in Early Childhood Teacher Education through embodied learning with microteaching?
Författare: Grete Skjeggestad Meyer & Ingunn Reigstad
Strengthening leadership skills through embodied learning in early childhood teacher education

Webbkonferens
Svenska som andraspråk
Välkommen till Skolportens webbfortbildning för dig som undervisar i svenska som andraspråk! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg till din undervisning. Se föreläsningarna när det passar dig mellan 13 okt och 3 nov.
Läs mer och boka 
13 okt – 3 nov
Digital temaföreläsning
Fysisk aktivitet och motorik i förskolan
Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om fysisk aktivitet och motorik i förskolan. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka 
12 maj – 16 jun