Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Skolors förbättringsarbete

Publicerad:2011-03-21
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

Why do some schools fail to improve even after taking knowledge-based improvement initiatives? In this article, we argue that some schools do not improve because their staff members have an individual learning belief. An individual learning approach to school improvement will disrupt development processes. Whereas, as we argue, a social learning understanding of school improvement based on the theory of Community of Practice and its application may provide schools with a theoretical understanding which enables successful implementation. The results of two major improvement projects in Norway illustrate how some schools fail to successfully implement improvement due to the voluntary nature of participation, the lack of situated activities in relation to the improvement objective, the low frequency of meetings and the absence of systematic leadership. Our advice to schools is to revisit their beliefs about and understanding of learning so they can manage change among staff and carefully monitor the situations we highlight as being critical to success.

Författare: Ulf Blossing och Sigrun K. Ertesvåg

An individual learning belief and its impact on schools’ improvementwork – An Individual versus a Social Learning Perspective

Education Inquiry 1/2011

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Företagsekonomi

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i företagsekonomi! Konferensen berör bland annat: Gy25 – vad ändras och varför?, att undervisa i företagsekonomi med ett brett hållbarhetsperspektiv, att kommunicera hållbarhet, undervisning i entreprenörskap – hur och varför? Delta på plats i Stockholm 21 november eller via webbkonferensen 28 november–20 december! Sommarerbjudande: 15% rabatt på din bokning när du anger rabattkod SOMMAR i bokningsformuläret!
Läs mer & boka
Åk 7–Vux
21 nov
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer & boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev