Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Reflekterande handledning – en plattform för studenters och lärares gemensamma lärande

Publicerad:2023-01-31
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

Reflective supervision in higher education means that students, continuously and systematically (according to a given model), together with teachers who supervise them, process experiences from work-based education and the university-based part of education. In two early studies of nursing students’ and teachers’ experiences of critical reflection as part of the reflective supervision, we have identified signs of existence of shared learning community. The purpose of the present study is to investigate teachers’ and students’ expressions of shared learning community, in light of the teaching form reflective supervision. The data consist of interviews from the two previous studies. The result of the analysis shows how students and supervising teachers express common experiences from the reflective supervision. The result shows a shared learning community as structured processing of vocational knowledge, challenging perspective meeting and exchange of perspectives, openness to each other’s experiences and learning processes and interaction between the common and the individual. The study shows how the model reflective supervision contributes to a creative common environment for learning for both students and teachers in higher education.

Författare: Susanne Gustavsson och Mia Berglund

Reflekterande handledning – en plattform för studenters och lärares gemensamma lärande

Utbildning och lärande Vol 16, nr 2

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Företagsekonomi

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i företagsekonomi! Konferensen berör bland annat: Gy25 – vad ändras och varför?, att undervisa i företagsekonomi med ett brett hållbarhetsperspektiv, att kommunicera hållbarhet, undervisning i entreprenörskap – hur och varför? Delta på plats i Stockholm 21 november eller via webbkonferensen 28 november–20 december! Sommarerbjudande: 15% rabatt på din bokning när du anger rabattkod SOMMAR i bokningsformuläret!
Läs mer & boka
Åk 7–Vux
21 nov
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer & boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev