Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Principals ́ influences on teaching and assessment in special education

Publicerad: 2023-08-09
Uppdaterad: 2023-09-03
John Miller
Skribent: John Miller

This study draws attention to SID principals’ self- understanding as system players, and the opportunities to influence practice ecology. It highlights how principals’ leadership within special education has the potential to improve teaching and assessment in local schools within a community, ultimately becoming the driving force for realising inclusive education.

Författare: Ingela Portfelt

Principals ́ influences on teaching and assessment in special education

Educational Research 2 August 2023 

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Juridik

Välkommen till Skolportens konferens för dig som undervisar i juridik! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg för att utvecklas i din yrkesroll. Delta på plats 29 april eller via webben 6–27 maj.
Läs mer och boka
Gy–Vux
29 apr
Digital temaföreläsning

Fysisk aktivitet och motorik i förskolan

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om fysisk aktivitet och motorik i förskolan. Från och med juli 2025 kommer skrivelserna om fysisk aktivitet och rörelse i förskolans läroplan att stärkas. Ta del av en föreläsning som presenterar forskningen bakom beslutet, och utveckla din förståelse för fysisk aktivitet, rörelse och motorisk träning i förskolan. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk
12 maj – 16 jun