Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Playing to learn: Learning to TALK

Publicerad:2022-06-20
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

We love the fact she can learn through play, because she is learning but not realizing, and she does not feel pressurized to learn’ (parent of a child with neurodiverse developmental disorders [NDD]). Engaging children with NDD in meaningful learning can be challenging, and that challenge is exacerbated when children are neither motivated nor equipped with the skills to facilitate engagement. Communication barriers hinder learning, and children with NDD need extra support to develop language skills. This action research promoted communication competence through structured interventions, consolidated via play. The findings confirmed that progression in spontaneous communication and interaction interrelates with creative play. An innovative structured teaching approach, including video-modeling, was devised and named total augmented language and key skills (TALKS). This research affirms that changing the learning environment by employing an integrated teaching model involving connectivity and adopting TALKS. enhances a whole-school approach to communication competence for children with NDD.

Författare: Julia Lindley-Baker och Laura Mills

Playing to learn: Learning to TALK

British Journal of Special Education

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj 2025
Digital temaföreläsning

Folk- och världsmusik

Skolportens digitala föreläsning för dig som är musiklärare i grundskolan! Titta när det passar dig mellan 10 februari och 17 mars. Förutom handfasta förslag på hur du kan undervisa om folk- och världsmusik får du med dig diskussionsfrågor inför samarbetet med kollegor, samt mängder av material att använda direkt i undervisningen.
Läs mer och boka
Åk 4–9
10 feb – 17 mar 2025
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev