Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Place, space and materiality for pedagogy in a kindergarten

Publicerad: 2012-09-13
Uppdaterad: 2023-09-03
John Miller
Skribent: John Miller

This study explores how kindergarten spaces and materiality can be vital for children’s exploration of participation and how the physical environment enables children to interact and position themselves in play and meaning making.Methodologically this study is based on ethnographic fieldwork with two groups of 2- to 5-year-old children in two Norwegian kindergartens. Place, space and materiality are analysed through a theoretical framework based on socio-cultural perspectives of learning and meaning making, aspects of power relations in play supported by Corsaro’s concept of children’s power-sharing relations and Bourdieu’s reflections on social fields as fields of force.

Författare: Solveig Nordtømme

Place, space and materiality for pedagogy in a kindergarten

Education Inquiry Volume 3, No. 3, September 2012

 


Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Svenska som andraspråk

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i svenska som andraspråk! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg till din undervisning. Delta på plats i Stockholm 2–3 oktober eller via webbkonferensen 13 oktober–3 november! Konferensen riktar sig till lärare i grundskolan och gymnasiet, och kan även vara av intresse för dig som arbetar inom vuxenutbildningen.
Läs mer och boka
Åk F–Vux
2–3 okt
Digital temaföreläsning

Skolsäkerhet och PDV

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om skolsäkerhet och hantering av pågående dödligt våld, med föreläsare Kim Norman. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
14 apr – 19 jun