Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Peer review for learning in online and distance education

Publicerad:2009-09-09
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

In this article the authors’ reports early findings from a project aimed to implement and evaluate peer review in online and distance university education. Data was collected through an online questionnaire with open and closed questions aimed to capture student experiences in a distance course, in which peer review preceded by criteria discussions was implemented. In this article the aim is to learn more about strengths and obstacles with peer review, and participation through ICT and text based communication. A majority of the students found that participating in peer review was valuable, although some found participation a bit taxing and too time consuming. Participation through ICT and text based discussions was found sufficient by the majority although a few students found it restraining. The conclusion is that it can be well worth continuing exploring peer review and how to design this element to support students learning in online and distance university education.

Författare: Monica Liljeström, Agneta Hult och Ulf Stödberg

Peer Review for Learning in Online and Distance Education

Tidskrift för lärarutbildning och forskning 3-4/2008

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj 2025
Digital temaföreläsning

Folk- och världsmusik

Skolportens digitala föreläsning för dig som är musiklärare i grundskolan! Titta när det passar dig mellan 10 februari och 17 mars. Förutom handfasta förslag på hur du kan undervisa om folk- och världsmusik får du med dig diskussionsfrågor inför samarbetet med kollegor, samt mängder av material att använda direkt i undervisningen.
Läs mer och boka
Åk 4–9
10 feb – 17 mar 2025
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev