Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Peer review for learning in online and distance education

Publicerad:2009-09-09
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

In this article the authors’ reports early findings from a project aimed to implement and evaluate peer review in online and distance university education. Data was collected through an online questionnaire with open and closed questions aimed to capture student experiences in a distance course, in which peer review preceded by criteria discussions was implemented. In this article the aim is to learn more about strengths and obstacles with peer review, and participation through ICT and text based communication. A majority of the students found that participating in peer review was valuable, although some found participation a bit taxing and too time consuming. Participation through ICT and text based discussions was found sufficient by the majority although a few students found it restraining. The conclusion is that it can be well worth continuing exploring peer review and how to design this element to support students learning in online and distance university education.

Författare: Monica Liljeström, Agneta Hult och Ulf Stödberg

Peer Review for Learning in Online and Distance Education

Tidskrift för lärarutbildning och forskning 3-4/2008

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Företagsekonomi

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i företagsekonomi! Konferensen berör bland annat: Gy25 – vad ändras och varför?, att undervisa i företagsekonomi med ett brett hållbarhetsperspektiv, att kommunicera hållbarhet, undervisning i entreprenörskap – hur och varför? Delta på plats i Stockholm 21 november eller via webbkonferensen 28 november–20 december! Sommarerbjudande: 15% rabatt på din bokning när du anger rabattkod SOMMAR i bokningsformuläret!
Läs mer & boka
Åk 7–Vux
21 nov
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer & boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev