Hoppa till sidinnehåll
Internationellt

Partnerships in multicultural ECEC settings in Norway: Perspectives from parents and professionals

Publicerad:2022-04-22
Uppdaterad:2023-09-03
John Miller
Skribent:John Miller

Partnerships between parents and professionals in early childhood education and care (ECEC) are well established as being important for children’s well-being and learning, and may be especially significant
for children with immigrant backgrounds. The present study uses data from the Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society (ISOTIS) project to investigate perspectives from parents and professionals regarding their mutual partnership as well as their views on multicultural and multilingual education in culturally and linguistically diverse ECEC settings in Norway.

Författare: Helga Norheim, Thomas Moser, Martine Broekhuizen

Partnerships in multicultural ECEC settings in Norway: Perspectives from parents and professionals

Nordisk barnehageforskning (NBF) Vol 19, No. 1, 2022

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev