Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 38 av 1682

Forskning och utveckling kategorier

Gymnasieelevers kontextuella meningsskapande: agens i teori och praktik

31 januari
Forskning har identifierat en till synes förbryllande företeelse, nämligen den att skolelever inte alltid uppskattar frihet och handlingsutrymme i lärandet. Vidare efterlyses pedagogisk forskning om agens inom ramen för skolans verksamhet. Syftet med denna artikel är således att bidra med kunskap om hur några agensbegrepp kan förstås, och hur de kan synliggöras i relation till…

Assessing the assessment: exploring Norwegian primary education teachers’ perceptions of national accountability testing

31 januari
Since the beginning of the new millennium, the Norwegian education system has shown a growing inclination towards performance-based management. This mixed-methods study aims to gain a deeper understanding of Norwegian primary school teachers’ perceptions of the implementation and application of the National Quality Assessment System.

Video research in language classrooms: activities and target language use in early language learning

31 januari
A compulsory foreign language in Finland starts now in Grade 1 instead of Grade 3. The change has forced teachers to adopt new teaching methods. As young learners are not yet literate, teaching should focus on oral skills and awareness of diversity. Video data from 19 early foreign language lessons of five English, German, or…