A high-quality education in the first few years of school can increase children's success. As educators adapt for this age group in a global pandemic, Quentin Brown, the executive director of Educare Lincoln in Nebraska, suggests incorporating feedback and planning ahead.
Chase Mielke, author of "The Burnout Cure: Learning to Love Teaching Again," describes how we can reframe unhealthy thinking -- identifying and fixing cognitive distortions like "mind reading" and "permanence" that lead us to assume the worst. This article, part of Educational Leadership's special issue on "Mental Health for Educators," is free and open to…
Kunskapen om hur motivation för matematik utvecklas är begränsad, särskilt i grundskolans tidigare år. Detta hoppas forskare nu kunna lösa genom att granska hur lärare i olika länder i sin dagliga praktik främjar motivation och lärande i ämnet.
Internet kryllar av spännande undervisningstips. Ett tips som jag snubblade över för ett tag sedan var choice board. Kan det tänkas vara ett verktyg i den differentierande undervisningen?
För att lyckas väl med din fjärrundervisning är det bra om du har koll på fyra digitala verktyg: Google Classroom, Google Meet, Classroomscreen och Google Jamboard.
Övergången till distansutbildning på komvux har gett sva-läraren Gabriella Eftimie anledning att reflektera över sitt arbete. "Jag har helt tänkt om när det gäller planering och instruktioner. Jag har blivit lite av ett kontrollfreak", skrattar hon.
Det bästa är att visa goda exempel, både på nära håll och globalt. Det rådet ger Per Espen Stoknes till lärare som möter elever som är oroliga för miljön och för framtiden generellt. En nyckel är att förstå våra egna försvarsmekanismer.
Poddagogen gästas av forskaren Helena Grundén. När planerar matematiklärare egentligen sina lektioner? Poddare är lektorerna Janne Kontio och Sofia Lundmark.
Delat ledarskap, delegering av arbetsuppgifter och att se till att stödfunktionerna verkligen ger stöd. Det är några saker som skolledare kan göra för att minska sin stress, menar Ulf Leo, Centrum för skolledarutveckling vid Umeå universitet.