Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 337 av 1692

Shock to the system: lessons from Covid‑19 - Volume 1: Implications and recommendations

2021-03-05
This report presents the ways in which educational technology can best be used to support teaching and learning for school-aged pupils, particularly when traditional education is disrupted. The work we report here is unique in its synthesis of the multiple voices that contribute to the education ecosystem. It is pragmatic and future facing, with an…
Forskning och utveckling kategorier

Our Research Shows Educators Are Experiencing Trauma During the Pandemic. Here’s How We Can Reduce the Burden.

2021-03-04
As educators approach the one-year mark in pandemic-related school changes, many are experiencing high levels of traumatic stress, assert Christy Tirrell-Corbin, Center for Early Childhood Education and Intervention at the University of Maryland, and Carlomagno Panlilio, Department of Educational Psychology at Penn State University. In this commentary, they suggest short-term solutions, such as focusing on…
Forskning och utveckling kategorier

Nationella proven vårterminen 2021

2021-03-04
De nationella prov som skulle ha använts under vårterminen 2021 utgår på grund av den rådande pandemin. Som ersättning erbjuder vi nu betygsstödjande bedömningsstöd som är utformade som prov. Rektorer kommer kunna ladda ner bedömningsstöden i en ny e-tjänst.
Forskning och utveckling kategorier

Införande av digitala nationella prov

2021-03-04
Införandet av digitala nationella prov kommer att ske successivt. Det innebär att provtjänsten först kommer att tas i bruk för ett antal betygsstödjande digitala bedömningsstöd. Skolorna kommer också få möjlighet att testa och bekanta sig med den nya digitala provtjänsten.