Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 228 av 1689

Forskning och utveckling kategorier

Computers in education: the association between computer use and test scores in primary school

2022-01-31
This paper analyses the associations between computer use in schools and at home and test scores by using TIMSS data covering over 900,000 children in fourth grade. When controlling for school fixed effects, pupils who use computers at school, especially those who use them frequently are found to achieve less than students who never use computers.
Forskning och utveckling kategorier
FoU tidskrift källor

Arbetsmarknad, utbildningsval och möjligheter på landsbygden

2022-01-31
Two tendencies in research and policy on youth and education are firstly a general focus on urban contexts and their differences, and secondly a presentation of the non-urban as uniform. Based on a research project on rural young people and their education, we draw attention to these tendencies as problematic, before then discussing some similarities and differences between young people’s lives and education in different rural contexts.

The coming of ‘age’: Educational and bureaucratic dimensions of the classification of children in elementary schools

2022-01-31
Age-classes are a salient feature of modern schooling. Yet how did age-grouping come to prevail in entire school systems? And how was this form of grouping related to educational and pedagogic discussions at the time of its emergence? The article addresses these issues by looking at the historical context within which age classes came to a dominant position: the European nineteenth century.
Forskning och utveckling kategorier

aSTEM: Modeller och modellering för en autentisk STEM-undervisning

2022-01-28
Modeller och modellering är centrala i alla STEM-ämnena och kan därför utgöra underlag för att öka autenticiteten i undervisningen. Syftet med forskningsprojektet är att definiera och undersöka en autentisk integrering av naturvetenskaps- och teknikundervisning som två STEM-ämnen genom modeller och modellering i Sverige.
Forskning och utveckling kategorier

Professionsutveckling i matematikundervisning

2022-01-27
Hur lärare planerar, genomför och utvärderar sin undervisning är centralt för att elever ska få den bästa undervisningen, en undervisning som optimerar deras chanser att lära sig skolmatematiken. Genom att ständigt arbeta med att förbättra undervisning kommer läraren att kunna erbjuda en undervisning som blir tydligare avseende hur kunnandet synliggörs för eleven. I nedanstående artikel…