Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 224 av 1689

Forskning och utveckling kategorier

3 alternatives to assigning detention

2022-02-04
The use of detention to discipline students is ineffective, according to Crystal Frommert, assistant head of middle school in Texas. In this article, Frommert shares several alternatives for educators to consider, including setting up a space for students and others to reflect on root causes of behaviors and learn how to make positive decisions in…
Forskning och utveckling kategorier

Five steps to revolutionize learning using student goal setting in the workshop classroom

2022-02-04
In the last 30 years, a series of innovative findings in neuroscience, metacognition, and learning have inexorably changed how we think about educating students. The notions that learning is individual and contextual, that a student’s opportunity to learn is framed by their life experiences, and that students must be actively engaged to learn at their…
Forskning och utveckling kategorier

Why more schools are adding mental health breaks to the calendar

2022-02-04
More school districts are adding mental health days into their calendars, with 65 districtwide mental health closures reported by Burbio, a firm that tracks school schedules. Officials say the closures are tied in some cases to staffing shortages but also are aimed at supporting mental health and preventing burnout among students and staff.  
Forskning och utveckling kategorier

Praktiknära forskning i flerspråkig förskola

2022-02-04
I dagens avsnitt av Skolforskningspodden diskuterar vi möjligheter och utmaningar med att bedriva praktiknära forskning i förskolan, tillsammans med de verksamma. Vi pratar om språkinlärning och transspråkande, lusten att lära, och vikten av trygghet och av att involvera vårdnadshavare. Gäster är Sara Andersson, Anne Harju och Annika Åkerblom. (webb-radio)
Forskning och utveckling kategorier

Förskolan – en aktör för att skapa möjligheter och möten för nyanlända barn

2022-02-04
Det har visat sig att barn som är födda utanför Sverige får sämre skolresultat än barn som är födda här. Till stor del antas detta bero på att nyanlända barn inte tas emot på tillräckligt bra sätt och inte får samma möjligheter i skolan. Forskare vill i ett nytt projekt bidra till att hitta nya…