Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 204 av 1687

Forskning och utveckling kategorier

Erfarenheter av att använda forskning för undervisning - tillvägagångssätt, möjligheter och utmaningar

2022-03-17
Denna rapport bygger på en enkät- och intervjuundersökning om verksammas syn på forskning och deras erfarenheter av forskningsanvändning. Syftet är att bidra till förskollärares och lärares gemensamma reflektion och diskussion om användning av forskning som stöd för att utveckla undervisningen (pdf).

Teachers are burned out. Here’s how you can support them

2022-03-17
Teachers are facing rising rates of burnout and need authentic, meaningful support from school leaders, assert Sonny Thadani, CEO of Robin, and Tara Karch, a Robin coach. In this blog post, they share eight ways to offer support, including by asking teachers for input and integrating "wellness development" into professional development.

Deltakelse, prosess og produkt: Kreativitet i en skapende teknologimediert samarbeidsprosess i barnehagen

2022-03-16
I denne artikkelen utforsker jeg begrepet kreativitet i en skapende prosess med digital teknologi i barnehagen. Problemstillingen er: Hva kjennetegner en skapende teknologimediert samarbeidsprosess der en gruppe barnehagebarn (4–5-åringer) og en barnehagelærer lager en digital bildebok sammen?