Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 172 av 1686

Forskning och utveckling kategorier

The relation of play and learning empirically studied and conceptualised

2022-06-20
Play is considered an important aspect of Early Childhood Education and Care. However, the relationship between play and learning is often taken for granted both in research and praxis. In this article, we study our own research group’s empirical work over a 40-year period, and how we have used the concepts of play and learning.
Forskning och utveckling kategorier

The child in the Swedish preschool photograph versus the child in the curriculum – a comparison of contemporary notions

2022-06-20
Photographs constitute an important visual language in contemporary Swedish preschool, as they are legible to young children themselves. This article aims to examine which notions of the child are represented in preschool photographs, and how these notions correlate to notions of the child expressed in the Swedish preschool curriculum.

Förändra praktiken genom imperativ policy? Lärares förutsättningar för arbetet med kartläggning i förskoleklass

2022-06-20
Föreliggande artikel syftar till att undersöka hur den politiska reformen ”Läsa, skriva, räkna – en garanti för tidiga stödinsatser” transformeras till en pedagogisk praktik i samband med de obligatoriska kartläggningarna av sexåringarna i förskoleklass.