Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 164 av 1686

An exploration into the implications of the Covid-19 restrictions on the transition from Early Years Education to Key Stage 1 for children with special educational needs and disability – a comparative study

2022-08-30
This small-scale comparative study explores how the coronavirus pandemic has impacted on the transition from Early Years Education to Key Stage 1 (KS1) for children with special educational needs and disability (SEND) in a SEND specialist school in the UK.

Which child to which school? How local politicians shape catchment areas, school choice and diversity

2022-08-30
Growing global debates surrounding parental school choice underscore the relevance of school place allocation. While there is much research on school choice, the enactment of such allocation policy is rarely analysed. Responding to this research gap, this article investigates how local politicians in Berlin put public primary school place allocation into practice.
Forskning och utveckling kategorier

"När har det flummats klart om skolan?"

2022-08-29
Vad betyder det egentligen när beslutsfattare använder flummiga modefraser som ” titta på något” och ”vi var naiva”? Erik Cardeliús skärskådar skolpolitikens flummiga fraser som ironiskt nog påminner om nidbilderna av såväl postmodernism och konstruktivism som ”slapp” kunskapssyn.
Forskning och utveckling kategorier

Satsning på barnens språk och kunskapsutveckling i Vivalla förskolor

2022-08-26
I det mångkulturella bostadsområdet Vivalla är det språk- och kunskapsutvecklande arbetet i förskolan av största vikt. De åtta förskolorna i Vivalla jobbar därför systematiskt med moduler kring boken Mångfaldens förskola – Flerspråkighet, omsorg och undervisning och har redan sett flera positiva effekter av arbetet.