Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 154 av 1686

Challenges and Possibilities of Educational Equity and Equality in the Post-COVID-19 Realm in the Nordic Countries

2022-09-28
The aim of the article is to offer a base for discussions on educational equality from the viewpoint of changes in the world causing widening disparities between pupils and students. The essence and possibilities of educational equity and equality in the Nordic educational realm are discussed from six viewpoints.

The policy idea of ‘the teacher assistant’: Construction and legitimation through a discursive institutionalist lens

2022-09-28
The aim of this article is to critically examine the construction and legitimation of the policy idea of ‘the teacher assistant’, in relation to teachers and the educational institution, through the lens of discursive institutionalism and strands in Curriculum Theory.
Forskning och utveckling kategorier

Forskare: Glädjebetyg vanligare i friskolor

2022-09-27
Ännu en forskningsrapport har kommit till samma slutsats: glädjebetyg är vanligare i fristående gymnasieskolor än i kommunala. Och de är extra vanliga i skolor som drivs i aktiebolagsform. "Detta är problematiskt då vi får ett snedvridet urval till högre studier, säger nationalekonomen Lovisa Persson vid Institutet för näringslivsforskning på Högskolan Kristianstad.