Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 1454 av 1689

Internationellt: Have fun, change lives

2014-01-28
The observations of a former student have changed how Naphtali Hoff, a former educator and school administrator, thinks about education. In this blog post, Hoff writes that the student noticed Hoff had fun and enjoyed teaching - and not because of games or jokes.

Internationellt: How can we maximize the potential of learning apps?

2014-01-28
Depending on the context in which it is used, and the priorities of the educators (which includes those present in the classroom, lurking at home, or at their drawing boards or computer screens at an educational publisher), one can skew the same application toward app-dependent or app-enabling ends.

Utveckling från toppen eller botten?

2014-01-28
Det är lätt att tappa lusten när kravet på utveckling kommer uppifrån – från Skolinspektionen, huvudmannen eller staten. Frågan är hur skolledaren kan få kvalitetsarbetet att fungera i praktiken, med bibehållen självständighet.

Banbrytande bok om flippat klassrum

2014-01-28
I boken "Flipped Classroom – det omvända arbetssättet" får läsaren följa Daniel Barkers många insikter som lärare. Han reflekterar över och ifrågasätter hela tiden sitt eget sätt att undervisa. Som lärare är det lätt att känna igen sig.

Digital ojämlikhet bland unga

2014-01-27
Skolan lyckas inte ge eleverna en likvärdig utbildning när det gäller digital kompetens. Elevens bakgrund och lärarens intresse spelar stor roll, visar en ny avhandling från högskolan i Jönköping.