Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 145 av 1686

Q&A: Teaching kids how to read on Zoom

2022-10-19
A year ago, in the depths of the pandemic, a high-tech literacy project set up shop at West Oakland’s KIPP Bridge Academy. Created by a former schoolteacher turned literacy specialist, Jessica Reid Sliwerski, Ignite Reading aimed to teach kids how to read on Zoom, offering one-on-one tutoring while eliminating Covid risks.
Forskning och utveckling kategorier

What kids gain when we don’t ‘teach’ books

2022-10-19
Allowing students to choose what they read helps make reading lessons more inclusive, though it may be challenging to design lesson plans without a single shared text, writes Stephanie Farley, a veteran English teacher. She advises teachers to establish targeted learning outcomes, provide a wide range of title choices, and keep track of who is…
Forskning och utveckling kategorier

Allt färre elever i grundskolan får särskilt stöd vid svårigheter

2022-10-19
Sedan de stora utbildningsreformerna på 1990-talet har allt fler elever misslyckats i skolan. Ett skäl kan vara bristande och missriktade stödåtgärder. En studie från Göteborgs universitet visar att från 1990-talet och framåt är det successivt färre elever som får särskilt stöd och att stödet i allt högre utsträckning består i särskiljande åtgärder.

Allt färre elever i grundskolan får särskilt stöd vid svårigheter

2022-10-19
Sedan utbildningsreformerna på 90-talet har allt fler elever misslyckats i skolan. Ett skäl kan vara bristande och missriktade stödåtgärder. En ny studie visar att från 90-talet och framåt är det successivt färre elever som får särskilt stöd och att stödet i allt högre utsträckning består i särskiljande åtgärder.