Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 1405 av 1691

”Sakprosa lika viktig som sagor”

2014-04-04
Högläsningen har stor betydelse för att barn ska utveckla en läsförståelse. Det finns det mycket forskning som visar. Men det gäller att skilja på olika sorters läsning, menar läsforskaren Barbro Westlund.

Datortätt blir lätt lärarglest

2014-04-03
Satsningar på en dator till varje elev leder till ökad arbets­belastning för lärarna och minskade personalresurser. Skolor som satsar på datorer till alla elever drabbas ekonomiskt. Det är en av slutsatserna i Örebro universitets stora forskningsstudie Unos Uno.

Internationellt: How to keep students from zoning out

2014-04-03
It can be easy for students' attention to stray during classroom lessons, which has a direct effect on their ability to learn, asserts Kevin D. Washburn, Clerestory Learning. He suggests ways to maintain students' attention by considering just one step at a time to avoid becoming overwhelmed, and motivate students by highlighting their progress.

Internationellt: How technology enables blended learning

2014-04-03
Innovative school districts looking to offer engaging, interactive learning experiences for students increasingly are adopting new technology and instructional models such as blended learning. A California school district last school year piloted the "rotational" model of blended learning in two institutions.