Forskningsgruppen Livskunskap i skolan presenterar i boken resultat från projektet. Boken vänder sig till verksamma lärare, lärarstudenter och andra som har intresse för skolans fostrande, socialiserande uppdrag.
Musikläraren Lisa Backhans låter sina elever i årskurs 8 och 9 skapa musik med hjälp av surfplattor. Projektet spänner över en hel termin och täcker in fem kunskapskrav för musikämnet.
Fyra av den svenska skolans 50 tyngsta makthavare kommer från Stockholms universitet, bland annat Jonas Vlachos, docent i nationalekonomi, enligt en undersökning i tidningen Dagens Samhälle.
Göran Fransson och Jan Grannäs, verksamma inom ämnet didaktik vid Högskolan i Gävle, toppar nedladdningen av svenska artiklar hos den engelska tidskriften ”Teachers and Teaching” med sin artikel som handlar om dilemman i utbildningssammanhang.
Forskare har på uppdrag av Skolverket undersökt hur förskolan arbetar för att förstärka exempelvis kreativitet, samarbetsförmåga och ansvarstagande hos barnen.
Visual technology can keep students engaged and ultimately help them retain information, according to Alice Keeler, teacher and technology coach at California State University at Fresno.
A meta-analysis of 250 studies of science, technology, engineering and math education lends strong support to active learning. According to the report -- published this week -- STEM students in purely lecture settings failed at a rate 55% higher than those in active learning that involved discussion, collaboration and other departures from listening and note-taking.
England is banning students from using calculators on math exams this year with the goal of ensuring students have proper math skills before they pick up a calculator. However, three math experts from universities in the U.K. have criticized the decision, saying the country is going in the wrong direction.
The rise of digital technology is having a major impact on pupils' handwriting skills, with teachers unable to read exam scripts and emoticons creeping into students' work, research finds.
Schools that provided more time for teachers to collaborate and engage in professional development had higher rates of achievement than neighboring schools according to a study by the National Center on Time & Learning, a nonprofit that advocates for longer school days.