Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 1359 av 1692

UR: Svenska till varje pris – syntolkat

2014-06-09
Del 8 av 8. Det är sista veckan på slottet och nu avgörs det. Har eleverna hunnit lära sig allt som krävs för att nå examen? Vilka klarar det nationella provet i sfi, svenska för invandrare? Bandet Panetoz dyker upp och får alla att dansa (webb-tv).

Bilden som kunskapskälla

2014-06-09
Hur förstår gymnasieelever historia tolkad genom bilder? Det har Ulrika Boström, gymnasielärare i svenska och historia vid Midsommarkransens gymnasium i Stockholm, forskat om i licentiatuppsatsen ”När man kollar på bilden tänker man så här.”

Internationellt: What’s lost as handwriting fades

2014-06-09
Not very much, according to many educators. The Common Core standards, which have been adopted in most states, call for teaching legible writing, but only in kindergarten and first grade. After that, the emphasis quickly shifts to proficiency on the keyboard. But psychologists and neuroscientists say it is far too soon to declare handwriting a…

Internationellt: Three awesome games that help kids make games

2014-06-09
Summer break presents the perfect opportunity for students to dig into games and build skills that’ll reap huge rewards when they return in the fall. Game making can be one of the best ways to get students thinking creatively while cultivating useful technical literacies, and there’s a ton of absorbing tools that students won’t tire…

Internationellt: How students make progress in learning

2014-06-09
When we think and talk about learning, the metaphors we use matter. The language we employ when we describe how learning works can illuminate the process, allowing us to make accurate judgments and predictions—or it can lead us astray, setting up false expectations and giving us a misleading impression of what’s going on.