Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 1352 av 1692

UR: Dropouts - Diagnoser

2014-06-19
Vi träffar Lizette som har Aspergers syndrom och går i gymnasiet i Stockholm. Hon berättar om sin skolgång och hur frustrerande det är att inte få den hjälp hon behöver, men också om att skolan med enkla medel kan ge den hjälp som behövs.

Ny syn på lärarstöd i undervisning

2014-06-18
Både gemensamma genomgångar i helklass och enskilt lärarstöd vid skolbänken är viktiga förutsättningar för elevers lärande i klassrummet. Medan läraren rör sig mellan bänkarna uppstår tillfällen att ställa frågor, samtidigt som det också finns utrymme för eleverna att hjälpa varandra. Men även det individuella lärarstödet är beroende av de sociala sammanhang som skapas i undervisningen.…

Internationellt: How texting improves phonetic skills

2014-06-18
Think all that texting is detrimental to children's spelling and grammar skills? Think again, according to a recent study that found that the common use of abbreviations, such as "gr8," makes students sound out the words.

Internationellt: Bringing mindfulness to the school curriculum

2014-06-18
A growing number of schools in Canada are teaching mindfulness -- a type of meditation in which students are encouraged to focus on the present. However, the practice has drawn criticism from those who question its ties to religion and the lack of evidence about the effect on students' brains.

Internationellt: Transforming school culture through mutual respect

2014-06-18
To develop mutual respect between teachers, students and staff, it's important to value one another -- not laugh or make fun of mistakes -- and use good manners, elementary-school principal Montie Koehn writes in this blog post. Other suggestions include helping one another and cheering others' successes.