Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 1348 av 1692

Internationellt: Could robo-readers be valuable teaching tools?

2014-08-18
The debate over whether a software program can grade writing as well as a human teacher rages on, focusing mainly on whether the new technology should be used for assessment. Research is now showing that apart from whether a robo-reader spits out a grade, it could be a great tool to compel students to revise…

Internationellt: No problem with problems

2014-08-18
Educators often are so busy finding solutions to problems that they do not have a chance to reflect on them and their approaches to solving them, veteran educator Jim Dillon writes in this blog post. He highlights the evolution of his approach to problems, offering insight into how educators can learn from them.

Internationellt: How to minimize digital classroom distractions

2014-08-18
Technology has various academic uses in the classroom, but educators and experts say it also can be distracting for students. In this article, Kyle Albert, a researcher and writer specializing in the integration between technology and education, writes about several ways teachers can help control such distractions, such as setting clear guidelines and keeping students'…

Internationellt: How teachers can become fluent in classroom technology

2014-08-18
Technology cannot benefit the classroom unless teachers have the digital fluency essential to embed tech tools seamlessly into their instruction, educator and author Matt Renwick writes in this commentary. One way teachers can improve their fluency, he writes, is by making a personal connection with technology, by practicing using mobile devices at home, for example.

Spännande med oväntat besök

2014-08-18
Med storylines får barnen träna problemlösning och handlingskraft tillsammans. Även om spännande överraskningar och äventyr ingår är projekten väl förberedda av personalen som vet vad de vill uppnå och lyfta. Just nu är det naturvetenskap.  

Kliv in i en ny värld

2014-08-18
Man lär sig lättare om man har roligt. Varvar man inomhusmiljön med att vara utomhus sätter sig kunskaperna bättre. Det säger Sven-Gunnar Furmark och Anders Szczepanski.  

Lust att läsa – pilotprojekt i Alingsås skolor

2014-08-18
 Med speciellt framtagna läroböcker, appar, skrivarkurser och deckarvandringar ska Alingsås ungas läs- och skrivarlust nå nya höjder. Initiativtagare till projektet, som fått namnet Lust att läsa, är barnboksförfattaren Susanne MacFie och illustratören Roland MacFie.

Ett inkluderande klassrum? Bara om eleverna anser det!

2014-08-15
levernas perspektiv tas sällan till vara i forskningen om inkludering. För lite intresse har också riktats mot inkluderingsprocesser inne i klassrummet. Claes Nilholm och Barbro Alm förvånas över de många bristerna i forskningen om inkludering.