Regularly looking at student work throughout the creation process gives teachers insight into how the project is hitting home and gives students important feedback.
Förskollärare har olika strategier för att stötta föräldrar och vill gärna visa hur de jobbar med läroplanen. Men föräldrarna vill mest veta hur barnen mår. Det visar intervjustudier av Tuula Vuorinen om samverkan i förskolan.
A gene believed to have mutated more than a half million years ago, called Foxp2, may enable humans to consciously associate words with objects while learning a language, according to a recent study. The scientists now are studying Foxp2's interactions with other genes that may affect language learning.
Vad tror du om en bok? säger jag och håller upp »Gregor från Ovanjord« framför nioåriga sonen som ska på kalas. Han ger den inte ens en blick innan han ruskar på huvudet och fnyser. Absolut inte. Att läsa den själv kan han tänka sig. Att ge bort den som nioårspresent är otänkbart. Och dessutom…
The decision to transition to online assessments should not be taken lightly, principal Steve Kwikkel writes in this blog post. He shares several suggestions to help school leaders encourage their staff to "dive in" to the digital-assessment model.
Matte och språk är viktigt för barn. Men förskolan riskerar att tappa bort lekens kreativa roll, skriver Fanny Jonsdottir, lektor i pedagogik, Malmö högskola.