Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 1319 av 1692

Internationellt: Starting a Project-Based School

2014-09-25
Educator Todd Nesloney explains in this Q&A his plans to lead a new fourth- and fifth-grade school in Texas based on project-based learning and using social media. Among other ideas, Nesloney discusses flipped classrooms and collaborative student projects using technology, plus a summer professional-learning series for educators using Twitter.

Internationellt: Which students miss the most school?

2014-09-25
A California district discovered that students who miss the most school are between ages 4 and 6, a trend reflected in some schools in other states, according to this article. Steps school officials have taken to reverse the trend include home visits and after-school programs.

Internationellt: How repetition in music affects your thinking

2014-09-25
If you’re wondering why a particular song is catchy, it may be because you’ve heard it before on the radio, in a store, on a soundtrack. Elizabeth Hellmuth Margullis, director of the Music Cognition Lab at the University of Arkansas, says that repetition creates an opening for the listener to become imagined participants in the song.

Proven kan sänka elevers självbild

2014-09-24
Är de nationella proven ett bra verktyg för bedömning eller kan de rentav ha negativa konsekvenser för elevernas lärande? Forskarna Gunnar Sjöberg och Eva Silfver har följt införandet av proven i matematik i årskurs 3.    

En uppslagsbok om lekteorier

2014-09-24
Kanske är det en tillfällighet, men efter en tid av relativ tystnad har ännu en ny bok om lek getts ut, denna gång av Studentlitteratur. Oavsett om det är på författarnas eller förlagens initiativ, tänker jag att den nya leklitteraturen kan bidra till balans och utveckling av förskolans innehållsdiskussioner. Senare års fokus har till stor…

Förskolan som språkets växthus

2014-09-24
”Jag ska inte dra in dig i någon långrandig forskningsgenomgång om barns språkutveckling!” lovar Pia Thomsen som skrivit Det berättande barnet för verksamma och blivande förskollärare.