Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 1307 av 1692

Att möta utåtagerande barn

2014-10-13
Barn som oroar pedagoger i förskolan eller skolan är bland annat de som är utåtagerande. Varför gör han eller hon så? Jag rekommenderar starkt den här boken till alla som jobbar inom förskola och skola, skriver Maria Kruse, förskollärare.

"Barn söker inte olikheter"

2014-10-13
Flerspråkig förskolepersonal kan många gånger fungera som en ”brygga” mellan barns olika världar – två världar som är oerhört viktiga att barn får tillgång till och får känna att båda är deras, skriver Ingrid Pramling Samuelsson.

Kodning blir en barnlek

2014-10-13
Det är många som förutspår att programmering är ”framtidens språk”, ett av de viktigaste kunskapsområdena i en tid där allt mer styrs av datorer.

Internationellt: How to tap 3D technology to enhance classroom lessons

2014-10-10
Three-dimensional technology is becoming more commonplace in K-12 classrooms, bringing with it the ability to enhance lessons in any number of core subjects. This article details seven hands-on projects that incorporate 3D printing, including one in which students build models of characters and scenes they read about in books.